outspoken

My photo
Manila, NCR, Philippines
I’m usually an optimistic person. I have lots of friend not just that I can blink my eye with but I can definitely called as 'real' and I ahve the most extraordinary family that with them I general enjoy life to the fullest. sometimes, I need a break just like a sun needs to set every once and a while :) I can be quite bubbly and sometimes I can be a problem for you. mostly, I feel like I don't know who really I am like in one week I could be very hyper and happy and the next week I am slow and depressed. In short ‘moody’. I’m very self-conscious; I worry about what other people think about me. I have a very innocent and energetic spirit, I’m always on the go and full of curiosity and vibrancy, though immature at times. Most of the time I think positively even though deeply in my heart I still doubt, I have a never-ending journey to find my purpose in life. I have a creative and thoughtful mind which enhances my chosen and natural talents. And I feel deeply and passionately about everything that I do. Amen.

Take Note:

Aug 27, 2009

MA WALANG GALANG LANG PO!


ma walang galang po sa mga naka upo
hindi nyo ba nakikita ang mga kababayan ko
'isang kahig isang tuka
'yan ang araw araw na ginagawa'
hindi mo ba napagmamasdan
ang mga batang hubo't hubad sa daan
kumakatok sa mga magagarang sasakyan
na ang tanging hangad ay mgakaroon ng lama ang tyan.
bat 'di ko matanggap ang kanilang kalagayan
na ang tanging nais ko sila'y matulungan


itong mga batang salat sa kanilang kinabukasan


sa kadahilanang ako rin ay kapus palad,
isang estudyanteng patuloy na nagsusumikap.
upang sa aking pagtapos sa kolehiyo 
may magandang trabaho na mahahanap




"kabataan, pag asa ng ating bayan"
ngunit asaan sila ngayon?
nasa lansangan,
may hawak na plastik at nakangiting nasinghot
na pansamantalang makakalimot
sa puso nilang may kunting kirot

Tao po! asaan na ang iyong plataporma?
ang pangako po ay pinoporma.
kay tagal na kaming tulala, ngunit wala pa rin kaming napapala
wala sa punto ko ang umasa ang madla
ang akin lang, pinag katiwalaan kayo ng taong bayan
inluklok ng walang pag aalinlangan
Asaan na ang trabaho mo?


aysus, buhay nga naman...

No comments: